Прочетен: 5877 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.02.2010 11:29
OMV отдавна не е това, което беше... Добрият австрийски модел е почти изцяло побългарен и дори контролът на качеството е придобил ориенталски черти. Допреди години бензиностанциите OMV бяха предпочитани от мен по много причини - качествено гориво, добро обслужване, чисти тоалетни, вкусни и пресни храни, бърза работа на служителите... Днес вече всичко е различно - все по-често храните се пипат директно с ръце (въпреки установените стандарти на работа), служителите нерядко са сърдити и неуважителни към клиентите, тоалетните все по-често са мръсни, компресорите за гуми или не работят, или показват грешна информация за налягането. Цените на част от стоките пък изненадващо бяха повишени (и то във времена на криза!)...
И въпреки че все още посещавам редовно OMV бензиностанциите, съм все по-озадачен от това, което се случва в тях. Днес бях сюрпризиран от едно интересно посещение на служител на OMV (явно от Вътрешен контрол или Контрол на качеството), който демонстративно паркира служебния си автомобил в забранената за престой зона. След това близо час явно оценяваше обстановката, четейки вестник, даде няколко бързи съвети и си тръгна. Странно е това за една частна компания... Аз пък реших да направя няколко снимки, за да може някой в компанията да се заинтересува как работят нейните служители.
Без отговор остава въпросът, дали в България имаме капацитета да спазваме корпоративните западни стандарти или ще продължаваме да побългаряваме всичко?