Странен е българският пазар, странен е българският бизнес, странни са и цените... През последните месеци кризата превзе всички (почти) сектори на икономиката. В България обаче все по-често се говори за вдигане на цените в определени отрасли. Дали е странно това за страна, членка на ЕС и стремяща се да бъде приета в еврозоната? Да, странно е, но какво от това?
В Пазарджик вдигат цените на билетчето за градския транспорт, хотелите в страната стоят празни, но също вдигат цените, такситата в Ямбол и те сънуват по-високи тарифи, МВР, сякаш за да не остане по-назад, вдигна тарифите за нови табели, и жриците на любовта искат повече пари за някои услуги... Софтуерната индустрия също не остана по назад. Някои фирми реорганизираха търговската си политика, а други шоково повишават цените си. Обяснението за този акт не е особено убедително и за мен поне е доста странно. Още повече, че разликата в цените (между новата и старата ценова листа на Генсофт) достига 50%, което във време на нестабилен пазар и финанси си е голям риск.
Няма да се впускам в безкрайни анализи, времето ще покаже дали е правилен подобен бизнес модел. Практиката, обаче показва, че при криза (още повече нетипична като сегашната) е нужна търговска гъвкавост, но не в посока нагоре... И ако е допустим паралел със спорта - ФК Левски неразчетено увеличиха заплатите на своите футболисти и доказаха, че моделът не работи.
*В този материал авторът изразява лично мнение, нямащо отношение към служебната му позиция.