Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2009 06:40 - Сбогом на ресторантите със сервитьори
Автор: mirchev Категория: Други   
Прочетен: 3898 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 05.10.2009 19:58


В оригинал тази публикация се намира тук: http://ivomirchev.com/2009/10/%d1%81%d0%b1%d0%be%d0%b3%d0%be%d0%bc-%d0%bd%d0%b0-%d1%80%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%be%d1%80%d0%b0%d0%bd%d1%82%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d1%81%d1%8a%d1%81-%d1%81%d0%b5%d1%80%d0%b2%d0%b8%d1%82%d1%8c%d0%be%d1%80/
Забравяме за сервитьорите. Те само ще ни носят поръчаните дистанционно гозби. Това твърди изпълнителният директор на компанията Microinvest Виктор Павлов, разработчик на софтуер за дистанционни поръчки в ресторанти, без аналог в световен мащаб. Идеята за подобна разработка се ражда в Москва. Собствениците на няколко реномирани ресторанта в руската столица търсят начин да подобрят ефективността на служителите си. Обръщат се към току що пробилата на руския пазар българска компания - Microinvest. Целта е едновременно да бъдат улеснени всички клиенти, а служителите да подобрят полезността си. Павлов предлага смела схема - да се даде възможност гостите на ресторанта да поръчват не чрез сервитьор, а посредством собствените си мобилни телефони. Така всеки посетител с Wi-Fi на мобилния си телефон има достъп до менюто на заведението и може да поръча директно на готвача. Клиентът може да повика дистанционно сметката си или да плати директно през своя мобилен телефон, без намесата на персонала и да си тръгне. Сигурността в комуникацията е гарантирана със сложен криптографски скрипт. Това дава възможност за поръчка през интернет за определена маса в конкретен час, с точно определено меню. Идеята за два месеца прераства в софтуерен продукт, интегриран с търговската система на три московски ресторанта. Наименованието не учудва никой - Cyber cafй, с целева група младото поколение, активно използващо мобилни устройства и интернет. 

 Първите резултати от работата на Cyber cafй показват, че натоварването на сервитьорите спада с между 32-38%, в зависимост от типа заведение, където системата е интегрирана. Това от своя страна дава възможност за оптимизиране на служителите и постигане на по-висока ефективност. Нещо повече - цялостната инвестиция е по-малка от месечните разходи за един служител в ресторант. Наблюдава се и друг интересен ефект - служителите в бизнес сградите в близост до ресторантите поръчват предварително от своите офиси, отново чрез мобилния си телефон. Те резервират маса, избират конкретни позиции в менюто и, когато влязат в ресторанта, на масата ги очаква тяхната поръчка.

 Още преди продуктът да е направил първите си крачки на българския пазар, получи най-престижното отличие на Международния технически панаир в Пловдив 2009 - Златен медал за иновативен продукт.  Пробивът със Cyber cafй означава само едно - предстои промяна в действащата концепция в ресторанти, барове и пицарии. Макар сега да ни се струва невъзможен вариантът - "ресторант без сервитьори", технологиите казват своята дума и иновациите ще продължат, завършва Павлов.

image

 

image




Гласувай:
2



1. piccola - о даааа
05.10.2009 07:01
в Бг ще намери широко приложение и най-вече ще спести на клиентите комуникацията с неблагоразположените вечно заети и намусени сервитьори.
хвала на иновацията. чакам я с нетърпение!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirchev
Категория: Рецепти
Прочетен: 931809
Постинги: 196
Коментари: 2635
Гласове: 8113