Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2008 17:13 - Една история за МВР, актовете и... зарзавата :)
Автор: mirchev Категория: Други   
Прочетен: 25916 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 09.08.2009 17:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

В оригинал публикувано тук.

28.08.2008г., около 5:00a.m., пътят за Аксаково, малко преди град Варна.


Спира ме полицейски патрул, същият, който ме спря и преди два дни по същото време. Рутинна проверка на документи. Преди два дни бях изряден, сега обаче полицаят вижда нещо нередно:
- Ей, ти караш без книжка! - казва троснато сержанта, с осанка на интелектуалец, нечустващ необходимост да се обърне към мен "на Вие".
- Невъзможно! - отговарям аз.
- Ей, на. Виж. - и ми подава шофьорската ми книжка, за да се убедя с очите си, че валидността й е изтекла.
- Прав сте... - казвам невярващо.
- И какво правим сега? - казва той дежурната катаджийска реплика.
- Поради мое недоглеждане очевидно съм нарушил правилата.
- Какво работиш? - втора дежурна катаджийска реплика. Отговарям аз какво работя и следва едноминутно мълчание.
- Имаш два варианта: или да ти напишем сега един акт или да отидеш и да си подадеш документите за смяна на шофьорската книжка. - предлага сержантът.
- А, супер! - казвам наивно аз. - Избирам втория вариант. - Следва ново едноминутно мълчание...
- Ще ти пишем акт - не издържа сержантът и ме кани при колегите си.
- От 100 до 300лв. глоба, ако ти напишем акт! - рецитира негов колега. - Какво работиш? - за втори път дежурния въпрос...
- Какво да те правим? - добавя третият полицай, седнал в колата и готов да пише акт.
- Ами според мен законите в тази държава трябва да се спазват, а аз в случая очевидно съм ги нарушил...
- Предложи ни нещо, което да ни хареса! - прекъсва ме първият сержант.
- Аз съм за спазване на закона. - потвърждавам смело.
- ОК, щом са ти такива принципите - пишем акт!

    Полицаят не видя ироничната ми усмивка, може би неосъзнавайки, че в тази ситуация този с принципите трябва да е той, а не аз. Стигаме до абсурдната ситуация глобеният да настоява да го санкционират, защото осъзнава вината си, а органът, който е оторизиран да направи това (и който получава заплатата си от данъците на всички ни), да не иска!

    Докато си чаках акта и ядосвайки се вътрешно за наглия начин, по който искат да изкарат някой лев, забелязвам на задната седалка на полицейския автомобил няколко чувала със зелен пипер?!?! Поглеждам още веднъж и ядът ми от пропуска с подновяването на шофьорската книжка изчезва. Вече се ядосвам, че нямам фотоапарат под ръка, за да снимам уникалната гледка.

    Дават ми акта, поглеждам набързо и ми обясняват, че ако искам, мога да пиша и за възражения. Ееее... ама така кажете! :) И тъй като не ми е правило впечатление по белите страни в полицейските автомобили да се превозват чували със зарзават, споделих това мое скромно наблюдение в самия акт за административно нарушение. Естествено споделих и изненадата си от начина, по който тези аксаковски сержанти, така респектиращи с един странен, празен поглед, си поискаха някой лев...
    Не съм убеден, че тази история ще заинтригува някой в ръководството на МВР. Тя изглежда доста незначителна на фона на простотията, която се случва в държавата. Абсурдността на ситуацията, обаче, ме накара да разкажа за нея в блога... пък може и някой да се замисли и да вземе мерки... :) А аз ще чакам да се случи обещанието да се поставят камери във всеки полицейски автомобил... :)



image

За да не остане някой с грешно впечатление и за да не последват коментари, породени от недобра информираност, съм длъжен да уточня:
- Винаги карам внимателно;
- Рядко шофирам с превишена скорост;
- Уважавам останалите участници в движението;
- Винаги спирам на пешеходни пътеки;
- Спазвам правилата за движение по пътищата в поне 99% от случаите;
- Не съм от хората, които предупреждават за полицейски патрул с двукратно светване на дълги светлини. Дори правя друго - светвам на някои участници в движението (обикновено на тези, каращи бързо), точно, когато няма "катаджийска засада".
- Не съм сядал зад волана употребил алкохол (може би защото по  принцип не употребявам :) )
- Имам познати полицаи и уважавам полицейската работа
- С тази публикация не искам да навредя на онези служители на реда, които съвестно изпълняват своите задължения. Уважавам ги!




Гласувай:
0



1. анонимен - Колега
28.08.2008 17:28
Поздравления!

Много добър пост - като съдържание и представяне.
Според мен трябва да влезе в "избрани"
цитирай
2. анонимен - И аз правя същото, светкам на зас...
28.08.2008 17:38
И аз правя същото, светкам на засвяткалите се, точно когато няма засада. И изобщо, тези засади са възможно най-неефективния начин за борба с превишаването на позволената скорост.
цитирай
3. andreytcho - Браво!
28.08.2008 18:42
Аз не вярвах някой да се осмели да напише че са му искали подкуп във възражението. Евала и за сканирането на акт-а в който пише въпросните чушкари.

Аз откакто реших да не нарушавам правилника и да не помислям за подкуп - съм наистина по добър шофьор, дори и ако сам го казвам :)
цитирай
4. анонимен - Tosho:)
28.08.2008 21:32
Хей тоя Мирчев много лъже да знаете. Веднъж се возих с него в една кола и вече ме е страх да сядам пак с него. Голям почитател на формула 1 и после кара като луд, изпреварва и голфовете даже...абе не е работа. Тръгнал да ми се прави на моралист, а си не види, че му е изтекла книжката. Мирчев ти що караш без книжка бе? :)))))))))
цитирай
5. анонимен - r8j5
29.08.2008 10:58
браво за акта, оправи ми настроението :-)
цитирай
6. анонимен - Между другото, случвало ми се е ако ...
29.08.2008 12:54
Между другото, случвало ми се е ако за дребни нарушения ме спрат (напр. фарове през деня) и след категорично неподдаване на намеци за подкуп, полицаите да ме пускат без проблем. Просто за времето, за което ще напишат акт, който да влезе в бюджета ще изпуснат сумати други шарани. А пък нали имат норматив и трябва да се отчитат нагоре....
цитирай
7. анонимен - И аз имах подобно преживяване
29.08.2008 14:59
Спряха ме за преминаване на жълто - карах с около 50 км/ч, жълтото светна, когато бях на 2-3 метра от светофара. И същата история... Бях си решил, че ще пиша възражение, но така и не ми написаха акт... А аз пък бях съвсем без пари ( в кеш :) де ). И ме мотаха към 1 час... По същия начин. Тогава ме хвана яд, че нямам 10 лв, защото закъснях заради тях. А иначе и аз се старая да съм принципен. Другото ми спиране от полицаи беше пак за жълто (според мен пак нямах време да спра), полицая започна с "На какъв сигнал преминахте?", но после ми погледна документите и като ги връщаше погледна задната седалка и видя, че сина ми също е с колан и ме пусна :) От тогава спирам дори и да премина с 1-2 метра ограничителната линия за кръстовището. Но пък вече няколко пъти изненадвам шофьора зад мен :(
цитирай
8. анонимен - muiiio
29.08.2008 21:08
Не обичам да ме спират, но всеки път се случва точно тази ситуация. А относно коментара след статията - и аз гледам да шофирам според правилата (и ситуацията), но страшно много внимавам на пешеходни пътеки. Твърде често когато направя път на някого, някой гъзар ме изпреварва отстрани и често пъти пешеходците са в риск... И аз съм виновен за него!
цитирай
9. анонимен - Клоуна си е клоун
30.08.2008 10:45
Само да ти кажа mirchev.Цялата им работа на МВР е праодия.Задават едни и същи реплики и поведението им е меко казано просто,защото те всички са такива.Колко интелигентни хора познаващ полицаи?Сега в Софиая има конкурс за сержанти,и ве4е той продалжава 11 месеца.Лъжат хората 4е са назнан4ени и да не по4ват работа.Та за 11 месеца помисли си колко кадърни са останали да 4акат?Норманите намразиха куките,а идиотите и комплексарите 4акат.Така 4е нищо чудно,за тия палячовци.Аз съм писал дори възражение,полицаите са видимо пияни и пак нищо,така ,4е не се надявай на много с тия пиперки:).МВР е едно голямо стано с недоносени овце...
цитирай
10. mirchev - @анонимен 9
30.08.2008 11:09
Ако си писал, че са видимо пияни за тях следва проблем, защото са задължени след това да дадат кръвна проба за алкохол. :)
цитирай
11. анонимен - Клоун
30.08.2008 13:16
Не мисля,4е е последвало нещо.както не последва нищо,за господата,който лъжат кандидати за полицай ве4е 11 месеца,като при всеки опит да получиш информация защо се бавят ти се затваря телефона.
цитирай
12. plamys - аз пък на непознати не спирам! :)
31.08.2008 18:07
аз пък на непознати не спирам! :)
цитирай
13. анонимен - мирчев ти си голям лъжец бе моето ...
15.09.2008 21:41
мирчев ти си голям лъжец бе моето момче познавам те от дете съученик съм ти в училище лъжеше нас и учителите си нотогава лъжитети бяха простовати наивни и безобидни за това и никой не ти вярваше викахме ти иво истината после в казармата се опитваше да лъжеш офицерите и началниците но там лъжите ти не минаваха и често лъскаше нара в ареста сега обаче отиде твърде далече даваш ли си сметка с тази лъжа подронваш авторитета не на тези сержанти "чушкари" които сигорен съм основателно са ти съставили акт а на цяла една институция ако ти не лъжеш и ако това което си писал е вярно защо си заличил личните си данни в акта мисля че за това трябва да ти бъде потърсена отговорност
цитирай
14. mirchev - анонимен 13
15.09.2008 21:42
В нашето училище учихме български език... не си ми съученик... ;)
цитирай
15. анонимен - Браво Мирчев! Полицията е реп...
27.09.2008 21:29
Браво Мирчев!
Полицията е репресивен орган и не помага на гражданите, които и плащат заплатите.
Няма по-мафиотизирана организация.
Никой не мисли за безопасността на пътя, а за това как да ти прибере парите.
цитирай
16. анонимен - Не уважавм полицията! Тя НИКОГА ...
27.09.2008 21:33
Не уважавм полицията!
Тя НИКОГА не ми е помогнала!
Ако имах възможност бих закрил тази институция!
цитирай
17. анонимен - tb6p
27.10.2008 20:52
ИВО ти треа да видиш моя акт от пловдивските полицаи на магистралата който ми писаха че съм изпреварвал чисто нов черен мерцедес с мойто скромно старичко волво (на 13г) и съм превишил скоростта, а мерцедеса си бил точно в лимита - и въпреки че им се представих че бързам по служба, с всички изрядни дикументи и легитимации ми писах акта - тва не е страшното; бързал сам писали са го - ама черния мерцедес що не спреха не стана ясно
цитирай
18. анонимен - Вчера видях че и мойта книжка изт...
29.10.2008 14:27
Вчера видях че и мойта книжка изтекла. Преди 4 месеца.... Днес подавах документи за подновяване в КАТ Варна - пратиха ме да търся районния си да ми напише АКТ понеже са минали повече от 3 месеца от изтичането на валидността..... Акта ще е на стойност 20-150лв.
Много е яко да те глобяват без вина, понеже аз през тези месеца не е доказано, че съм шофирал.
Но.... welcome to Bulgaria....
цитирай
19. анонимен - :)
29.10.2008 19:23
Споко братле 1-я акт винаги 20лв споко :) А Аксаковските катаджии са пълни НЕЩАСТНИЦИ !!!
цитирай
20. анонимен - Това е положението Мирчев!
28.11.2008 22:22
Е, братле не се сърди, но абсолютно законосъобразно полицейските служители са ти съставили АУАН за нарушение на ЗДвП! А и си много прав за "органа...(и който получава заплатата си от данъците на всички ни)" - защото точно полицаите са едни от най-добросъвестните данъкоплатци в държавата ни!
цитирай
21. анонимен - ..
12.07.2009 00:15
За последния коментар .:

Изобщо не са били прави да пишат акт. Той не е лишен от правоуправление. Това, че няма съответния документ , не означава, че "няма книжка" . Всъщност случая с изтекъл срок не е уреден в ЗДП , но там е уредено шофирането без правоспособност, а правоспособността се прибодива със завършване на съотвентия курс и изпита след него. При изтичането на срока на книжката , правоспособността не се загубва ! . Имал съм подобен случай и на мен искаа да пишат, ама ги отказах набързо. Съставянето на АУАН с неверни обстоятелства е престъпление по НК
цитирай
22. анонимен - lele
22.07.2010 23:36
teq sa bili gladni lil ne sa im pusnali da vi kaja dai na tapaka vlast i mu gledai saira pone ne ste dali pari a az imam slu4ai kadeto pla6ta6 ne ti pi6at akt i posle na kafeto sqda policaq pi6e i daje kazva 4e e otkazano podpis ne vsi4ki sa idioto ama pove4eto
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirchev
Категория: Рецепти
Прочетен: 931626
Постинги: 196
Коментари: 2635
Гласове: 8113