Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.01.2008 08:25 - Няма ми го подаръка за Коледа! :(
Автор: mirchev Категория: Други   
Прочетен: 14419 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 19.09.2009 15:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

В оригинал този материал можете да намерите тук:
http://ivomirchev.com/2008/01/няма-ми-го-подаръка-за-коледа/

    Като започнах да пиша този постинг много ми се искаше да има категория в blog.bg от рода на "Простотии" или "Тъпанарщини". Но тъй като няма го слагам отново в... "Други".
    Цялата трагедия е, че не си получих подаръка за Коледа от една приятелка. Става дума за една книжка, закупена от една българска интернет книжарница. Сега ще си кажете - "Ами случват се такива работи". Не съм краен идеалист - утопист, знам в коя държава живея и знам, че тук всичко е възможно. Обаче, да нямам аз подарък за Коледа и то по такъв нагъл начин - това не отговаря и на най-перверзните ми схващания за обслужване на клиент. За да не изпадам в излишни словоизлияния, с елементи на опити за саморазправа с въпросната книжарница/магазин, ви предоставям разказа на девойката, която е извършила поръчката:

    "На 20.12.2007 година избирам две книги ("Пейзаж и природа. Практическо ръководство по дигитална фотография." и " Втори закон на Мърфи") от www.book.store.bg. В сайта им пише че доставката се извършва до 2-3 работни дни. Достатъчно време за доставяне преди официалните празници. Получавам доставката на 27.12.2007 г., но тъй като не съм вкъщи,пратката е приета от баща ми, който плаща за пакета и ми съобщава че е донесена. Прибирам се и установявам, че ми е доставена само една книга и то съвсем различна от предварително поръчаните ("Как да станеш богат - Доналд Тръмп"). Заплатено е за една книга, която струва 32.20 лв. Доставената струва 14.39 лв. 
    В първия работен ден от новата година се обаждам да изясня случая и евентуално да разменим книгите. Оказва се, че е възможно, обещано ми е до няколко дни моята книга да пристигне, която аз оказва се съм предплатила. Минава седмица и тъй като книгата още я няма се обаждам отново в офиса (07.01.2008 г.). Отговаря ми се, че вярната книга е изпратена и ще проверят какъв е проблемът в куриерската служба. Следва ново обаждане  (15.01.2008 г.) - отговорът е същият – проблем в куриерската служба, не зависи от нас.

Поисках телефонен номер на тази прочута куриерска фирма. И понеже ми бе даден грешен номер, а не името й, се обадих пак до офиса с книгите. Между другото попитах дали те са звъннали, за да не се повтаряме – „Не, имаме спешна работа, която трябва да свършим до 30 мин.”. - А моята не е ли спешна, питам аз, с давност един месец е вече? - Явно не успях да трогна особено служителката от другата страна на гишето. Заявих им, че ще подам жалба във всички възможни организации за защита на потребителите, след което последва сдържаното - "Направете както прецените, г-жо!"

Издирих името на куриерската фирма. Оттам казват, че нямат такава поръчка, каквато са ми дали от book.store.bg.

 

Номер товарителница: 271246

Номер вярна поръчка с оригинална цена: 13843

Номер поръчка с грешна книга и по ниска цена: 13791"

    Често ми се е случвало да поръчвам книги on-line и за мое щастие досега не съм имал никакви проблеми. Точно от тази фирма, признавам не съм... Стана ми любопитно и реших да поразгледам сайта им. Там на видно място (над главата) има линк "Грижа за клиента", където може да се прочете следното:

"За нас е изключително важно клиентите ни да са спокойни и уверени в работата си с нас.
Затова всеки ден ние започваме работа със следните 6 правила и се ръководим от тях във всяко наше действие: 
- Клиентът е най-важният човек - посетил нашият сайт, обадил се по телефона или писал ни e-mail.
- Клиентът не е зависим от нас, ние зависим от него.
- Клиентът не прекъсва работата ни - той е целта на нашата работа.
- Ние не правим услуга на Клиента като го обслужваме - той ни прави услуга като ни дава тази възможност.
- Клиентът не е някой, с когото да спорим или на когото да даваме акъл. Никой никога не е спечелил спор с Клиента.
- Клиентът е човек, който предявява желанията си. Нашата работа е да ги задоволим рентабилно и при взаимна изгода.
  Ако имате предложения, забележки или препоръки дори и към най-дребният детайл на работата ни пишете ни на customercare@store.bg"

    И като се замисля тези хора са прави!
1. Клиентът наистина за тях е най-важният човек - в случая си плаща повече, за да получи по-малко.
2. Клиентът наистина не е зависим от тях. Той е платил над 30лв. от мобилния си телефон за уточняващи разговори с тях, едва ли не да се моли да му изпратят поръчката, за която той ("Клиентът") съвсем коректно си е платил.
3. Клиентът наистина не прекъсва работата им - те са заети и реално не могат да му обърнат внимание.
4. "Никой никога не е спечелил спор с Клиента." - и тук са прави, но ще затвърдят знанията си по този въпрос до няколко дни (седмици). :)
5. "Клиентът е човек, който предявява желанията си." - А те не ги изпълняват, дори и да си надплати. А може би за тях Клиент и потребител са две коренно различни понятия?

    В крайна сметка днес сме 22 януари. Дядо Коледа си почива почти месец вече някъде в Лапландия, а аз си стоя още без коледен подарък. Някакво утешение за мен е, че поне едната от книжките е пристигнала. Да, но тя не бе за мен, а за настоящия приятел на тази девойка. А аз... аз съм бившият й приятел... Преди да ме е обзела параноята, че новият й приятел е саботирал процеса (или че съдбата просто слага своя отпечатък) и има някакви "връзки" в www.book.store.bg  ще взема да се обадя до някоя друга организация за защита на потребителите, за да отговорят по точно на моите съмнения... ;-)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Niki
22.01.2008 08:55
Свържете се с Комисията за търговия и защита на потребителите... Това лекува недобросъвестните търговци... Определено. Не бива още 100 години да си затъпкваме гнева и огорчението с констатации и определението "българска работа".
цитирай
2. mirchev - @Niki
22.01.2008 08:59
Както по-горе съм написал - точно това ще сторя. Просто имам нужда от капка свободно време, за да го направя както трябва.
цитирай
3. viovioi - Затвори тази страница:)
22.01.2008 10:38
По възможно най-бързия начин. Няма приятелство след любовта. Или все още я обичаш затова се занимаваш и отделяш толкова внимание? Тогава се хвърляй клинч в бой с врага. Обяви дуел, бори се за любовта си. Имай гордост. Не приемай книжленца някакви жалки трохи, а искай всичко. Ако вратата е затворена завинаги, недей да пълзиш и чакаш пред нея като сираче, а иди на друга врата където ще те посрещнат с усмивка и радост!!!

Мани я тая книга.Не се занимавай с никави комисии и простотии. Кажи си - бита карта, прочетен вестник и тн. Успех:)))
цитирай
4. sis - eee,
22.01.2008 12:49
тва се слага в Новини. Хубаво е да се обменя такава информация, а не да я слагаш в - "Тъпотии"., макар и да си е такава.

:):):)
цитирай
5. zari - Информацията е важна за всеки!
22.01.2008 14:17
Интересува ме развръзката! каква ще е компенсацията за такава арогантност?
цитирай
6. анонимен - проблемите са за да бъдат решавание
22.01.2008 19:38
аз съм управителя на store.bg, и ще обърна специално внимание на случая и няма да го оставя преди виновните да бъдат установени и сакнционирани

писах ви на icq но е възможно да е старо или да не го ползвате защото не получих отговор

пишете ми на customercare@store.bg защото цитираната поръчка е на друго име, и респективно нямам ваш телефон

за да можете до ден-два да получите правилната книга и да оправим недоразумението с парите
цитирай
7. tessy - аз съм поръчвала книги онлайн само
22.01.2008 20:05
от боок.бг и съм нямала проблеми. Веднъж и те така не ми доставиха в срок една книга, защото са я нямали в наличност, но после си я получих.
цитирай
8. анонимен - Хъм..
22.01.2008 20:34
Използвал съм този магазин 7-8 пъти и всичко съм си получавал в тридневен срок, с фактура, защото ги поръчвам от фирма. Нямам оплаквания - ако трябваше да обикалям Славейков за тези книги, щях да загубя 5-6 часа общо за всички дни с пътя и паркирането..
цитирай
9. анонимен - helikon.bg
22.01.2008 20:58
az ti preporu4vam da poru4va6 ot helikon.bg, poru4vam knigi predostatu4no ot tqh i do sega sum nqmal problemi, predlagat dostavka s kurier i bulgarski po6ti.
цитирай
10. mirchev - Развръзката...
22.01.2008 22:38
Току що говорихме с управителя на store.bg. Изключително свестен човек. За тези, за които е интересно - става дума за некоректно отношение на един служител. Проблемът е решен, доколкото разбрах девойката ще получи и подарък дори. Няма да сезирам организациите за защита на потребителя. В случая става дума за коректно отношение на собственика и некоректни служители, което в България за съжаление е често срещан проблем. Пожелавам успех на Петър и store.bg.

P.S. Пак да кажа: Учудващо коректно отношение от собственика на store.bg. Призовавам при сходни случаи всички да реагираме остро, независимо от какъв характер е проблемът. А този случай за пореден път доказва, че от манталитета си трудно ще избягаме... без да звучи клиширано - В България сме.
цитирай
11. анонимен - 31 01 2008 veli4ka
31.01.2008 08:38
vse o6te li neznae6 kade jivee6 Ive????
цитирай
12. анонимен - steliana626
06.02.2008 14:40
на мен ми се случи нещо подобно. поръчах си 3 книжки от боок-бг.ком, изпратих им парите с банков превод и си чакам ли чакам, но нищо. така вече 20 дни. може би защото съм от варна-незнам, може да им е далече,,званях на телефона които е осатвен за връзка-нищо, на мейла-пак нищо... незнам, ако някои има мнение за тази онлайн книжарница да сподели, ще съм много благодарна :)
цитирай
13. анонимен - georgieva
23.02.2008 19:49
Искам да споделя своите впечатления от въпросната фирма.Преди около 55 дена направих поръчка от book.store на книга на стойност 60,48лв.Книгата се внася от чужбина по индивидуална заявка на клиента.Платих на въпросната фирма капаро в размер на 30,24лв.Беше ми обяснено,че книгата ще пристигне на 09.02-събота.От тогава минаха две седмици и още не съм си я получила.Такова ли е нивото на обслужване в book.store.Според мен е много некоректно от тяхна страна.Аз си очаквам поръчката за която съм им платила 30 лв.И не ми е обяснено защо все още не съм си ч получила.Обаждах се на телефона за контакти,който е посочен в сайта и не ми беше дадено никакво логично и смислено обяснение защо ми няма книгата.Не ми отговориха дори на въпроса дали е пристигнала от чужбина в България.Дори не получих обяснение като хората.Ако книгата не пристигне са длъжни да ми върнат поне парите.АЗ съм адски разочарована от тях и никога по-вече няма да поръчвам от тях.В крайна сметка има и други сайтове не са само те единствените.Защото;ако бяха коректни и сериозни и си вършеха работата като хората щях да поръчвам и в бъдеще от тях,но сега вече не.АЗ наистина разчитах на това,че ще си получа книгата,много исках да я имам и дори не ме интересуваше,че струва 60лв.Но явно служителите от боок.сторе най-малкото се интересуват от това клиентите им да останат доволни от обслужването.А аз ще чакам най-малкото още две седмици.Я си видя поръчката,я не я видя,но са длъжни поне да ми въстановят поне парите,въпреки,че аз не си искам парите,аз исках просто една книга.Но явно това е много трудно за боок.сторе и не е в възможностите им.
цитирай
14. анонимен - Много странни работи чета тук
24.02.2008 11:00
Работя в бизнеспарка в Младост и ми е трудно в работно време да слизам до центъра, и за неща като книги често поръчвам в интернет.

Пазарувала съм от прехвалените по горе Хеликон..... поръчките за софия се чакат по седмица две, пазарувала съм и от няколко други книжарници но истината е, че book.store.bg си вършат най-добре работата, да веднъж ми се случи да има объркана книга но още на следващият ден я подмениха, за вносните книги само веднъж съм си поръчвала но дойде за седмица-две!

Убедена съм че имат издънки, кой реално погледнато няма, но фактире показват че правят необходимото за да ги коригират. Самият автор на блога казва че въпроса е бил разрешен коректно, така че моля ви, като ще плюете някой поне си направете труда да проверите дали нещата наистина са така, защото още веднъж повтарям, book.store.bg е единствената книжарница в интернет където наистина си гледат работата сериозно!!!
цитирай
15. mirchev - @ анонимен 14
24.02.2008 11:24
Подобно заключение може да се даде само след доста детайлно проучване... да не бъдем контрастни. Грешки винаги са възможни. Дори и в случая, описан тук, проблемите се решиха след публикацията в блога. Преди това имаше няколко позвънявания, без никакъв ефект...
цитирай
16. анонимен - didi
24.02.2008 18:17
Трябва ли клиентите да плащат за грешките на некадърни служители,каквито очeвидно работят в book.store.bg
цитирай
17. анонимен - Тери
01.04.2008 13:32
За да съм честна, никога не съм поръчвала книги през интернет, а предполагам, че няма и да го направя. Не за друго, а защото никога не биха могли да постигнат това, което успява да направи един единствен човек на пл.Славейков. А то е, че всеки път ме посреща с усмивка, знае кои са любимите ми автори/книги, това че продава художествена литература не му пречи да търчи вместо мен по сергиите на колегите си, за да ми търси еди-кой си учебник/албум/диск.
Все по-рядко имаме възможност да отделим време за другите, но отивайки при него, за мен сякаш времето спира и не ме интересува, че сме се заговорили и съм загубила повече от половин час.
Той говори като малко дете за деня, в който книгите ни ще се върнат в книжарниците и той ще има малка книжарничка в центъра на столицата, в която ще влизат стари и нови приятели, ще обсъждат новоиздаден шедьовър или просто ще бъбрят за времето. Очаквам този момент с нетърпение и зная, че като ми се дочете нещо хубаво винаги ще отида да го купя от него.
цитирай
18. mirchev - @Тери
01.04.2008 13:51
Сетих се за "Имате поща" с Мег Райън и Том Ханкс... :)
цитирай
19. анонимен - @mirchev
01.04.2008 14:07
ха! тази връзка не ми беше хрумвала.
за съжаление шансовете мечтата му да се сбъдне са нулеви и той ще си остане на площада в мраз и пек, загледан в нищото, докато не се появи следващия редовен клиент, с когото ще убие малко време - ще обсъди новоизлязло томче или побъбри за времето!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirchev
Категория: Рецепти
Прочетен: 930366
Постинги: 196
Коментари: 2635
Гласове: 8113